Спеціалізація «Видавнича справа та редагування»
Компетенції випускників та система вмінь, що їх відображає:
Компетенція щодо вирішення проблем та задач соціальної діяльності, інструментальних та загальнонаукових задач | Зміст уміння |
Компетенції соціально-особистісні | |
Підтримка необхідного для професійної діяльності інтелектуального рівня | Вміти збагачувати свій інтелект шляхом самоосвіти та самоаналізу, толерантно ставитися до протилежних думок, уміти брати участь у дискусіях та виборі оптимальних рішень |
Підвищувати інтелектуальний рівень особистості, колективу, опираючись на знання закономірностей розвитку суспільства, тенденцій світової та вітчизняної науки, культури, освіти через професійну діяльність | |
Володіння креативним мисленням | Спираючись на особистий інтелектуальний рівень, з урахуванням психологічних аспектів текстотворення і текстосприйняття, реалізовувати видавничі проекти з предмету діяльності |
Володіння системним мисленням | На основі умінь та навичок самоосвіти та самоаналізу вміти систематизувати інформацію з метою підвищення ефективності праці на основі системного та методологічного підходів до предметної діяльності |
Вміння передбачати кінцевий результат та наполегливо досягати мети | Виховувати наполегливість у досягненні високих результатів праці, спираючись на особистий інтелектуальний рівень кожного учасника творчого процесу, враховуючи тенденції соціального та економічного розвитку держави |
Знання критеріїв оцінки якості результатів діяльності | Уміти взаємоузгоджувати особисті, колективні та суспільні інтереси |
Виховувати прагнення до отримання найвищих показників якості результатів у професійній діяльності | |
Володіння властивостями комунікабельності й адаптивності | Використовуючи знання державної та іноземної мов, уміти здійснювати професійну діяльність у всіх її видах, спираючись на знання соціального, правового, економічного аспектів існування суспільства |
Уміти здійснювати професійну діяльність у всіх її видах, спираючись на знання основ професійної діяльності, з урахуванням національних особливостей країни | |
Володіння толерантним ставленням до думок, поглядів на різні аспекти та характеристику діяльності або (та) об’єкти предметної діяльності | Спираючись на розуміння загальнолюдських цінностей та навички самоаналізу, толерантно ставитися до протилежних думок, уміти брати участь у дискусіях та виборі оптимальних рішень |
Розуміння необхідності бути критичним та самокритичним | Спираючись на певний рівень інтелектуальних знань та комплекс моральних особистих якостей, поважати інші погляди щодо проблемних питань професійної діяльності та загальнолюдських цінностей, вміти самокритично оцінювати свою поведінку та результати праці |
Розуміння сутності загальнолюдських проблем з питань збереження природних ресурсів та питань екології | Спираючись на знання основних принципів збереження чистоти довкілля, створення умов для забезпечення життєдіяльності у різних природних ландшафтах, вміти передбачати вірогідність виникнення небезпечних ситуацій у навколишньому середовищі |
Уміти забезпечувати професійну безпеку та безпеку життєдіяльності у звичайних умовах та надзвичайних ситуаціях, спираючись на знання з ідентифікації шкідливих та небезпечних факторів діяльності людини та технічних систем у природному середовищі | |
Розуміння та сприйняття етичних норм ділового спілкування | Використовуючи знання ділового етикету, ділової мови та норм усного та писемного спілкування, вміти логічно і послідовно доводити інформацію під час професійної та соціально-побутової комунікації |
Уміти взаємоузгоджувати особисті, колективні та суспільні інтереси | |
Володіти психологічними та естетичними аспектами спілкування із замовником об’єкту предмета діяльності | |
Розуміння необхідності дотримання норм здорового способу життя | Аналізуючи особистий рівень працездатності, підтримувати здоровий режим роботи і відпочинку, розвивати та удосконалювати фізичну підготовку і загартування |
Загальнонаукові компетенції | |
Базові уявлення про основи філософії, психології, педагогіки, що сприяють розвитку загальної культури й соціалізації особистості, схильності до етичних цінностей | Оцінювати події та діяльність у всіх аспектах соціального процесу в державі з позицій загальнолюдських цінностей з метою забезпечення комфортної ділової атмосфери та досягнення високих результатів праці |
Спираючись на філософські погляди, релігійні традиції, психологічні аспекти та педагогічні складові професійної роботи, забезпечувати творчу атмосферу для досягнення високих результатів праці | |
Базові знання вітчизняної економіки і права, розуміння причинно-наслідкових зв’язків розвитку суспільства й уміння їх використовувати у професійній і соціальній діяльності | Використовуючи отримані знання матеріалу загальносвітової історії та історії України, виявляти причинно-наслідкові зв’язки в історичних подіях минулого і сучасного з метою формування особистої мотивації професійної діяльності |
Спираючись на знання конституційного права, використовуючи знання політичного устрою та правового стану України, вміти відстоювати свою життєву позицію та громадські права | |
Використовуючи знання з економічного та політичного розвитку держави, з основ правознавства, формувати особисті погляди та конструктивно-критичні підходи до реальностей сьогодення та формування особистої мотивації у професійній діяльності | |
Базові знання фундаментальних розділів з основ видавничої справи, загального і спеціального редагування в обсязі, необхідному для використання в обраній професії | Забезпечувати виконання нормативних вимог до результатів професійної діяльності та ефективне використання об’єктів предметної діяльності, спираючись на базові знання фундаментальних розділів видавничої справи та редагування |
Базові знання в галузі інформатики й сучасних інформаційних технологій; навички роботи і використання програмних засобів у комп’ютерних мережах, уміння створювати бази даних і використовувати Internet-ресурси | Використовуючи отримані знання та вміння, аналізуючи можливості інформаційних систем, сучасних інформаційних технологій, використовувати комп’ютерні програми у процесі збагачення інтелектуального рівня особистості |
Базові знання фундаментальних наук в обсязі, необхідному для освоєння загальнопрофесійних дисциплін | Спираючись на базові знання з фундаментальних наук, які забезпечують можливість освоєння змістовних модулів професійних дисциплін, ефективно засвоювати матеріал і виконувати певну сукупність завдань загально професійних дисциплін |
Базові знання з державної мови і редакторської майстерності для подальшого освоєння загально- та спеціальнопрофесійних дисциплін | Спираючись на норми сучасної української літературної мови та навички з основ редагування і журналістських дисциплін, ефективно засвоювати матеріал та виконувати певну сукупність завдань загально професійних дисциплін |
Базові знання з економіки та організації діяльності, управління виробничим процесом і вміння їх використовувати у професійній та соціальній діяльності | На основі аналізу досвіду інших країн світу з питань демократизації політичного та економічного життя і впливу цього процесу на поліпшення життєвого та культурного рівня суспільства, вміти прогнозувати напрямки і шляхи подальшого розвитку видавничо-поліграфічної галузі зокрема та економічної системи країни загалом |
Використовуючи отримані знання, розвивати економічне мислення, вміти передбачати кінцеві результати професійної діяльності при виконанні своїх виробничих обов’язків | |
Використовуючи отримані знання, розвивати навички з організації професійної діяльності та управління виробничим процесом з метою отримання найкращих кінцевих результатів | |
Інструментальні компетенції | |
Володіння писемною й усною комунікацією рідною мовою | Використовуючи знання державної та іноземної мов, вміти збагачувати свій інтелект шляхом самоосвіти, накопичувати знання та формувати навички з різних аспектів професійної діяльності |
Використовуючи знання державної мови, вміти здійснювати професійну діяльність у всіх її видах, уміти логічно і послідовно доводити інформацію під час професійного та соціально-побутового спілкування | |
Володіння іншою мовою (мовами) | Використовуючи знання іноземної мови (іноземних мов), мати навички збору інформації, вміти збагачувати свій інтелект шляхом самоосвіти, вміти накопичувати знання та навички з різних аспектів професійної діяльності |
Навички роботи з комп’ютером, використання Інтернет-ресурсів | Мати навички збору інформації, використовуючи сучасні комп’ютерні технології, вміти збагачувати свій інтелектуальний та професійний рівень, накопичуючи обсяг можливих комунікативних зв’язків із різних аспектів професійної діяльності |
Навички збирання та аналізу інформації | Збагачувати особистий інтелектуальний та професійний рівень, вміти аналізувати результати різних аспектів професійної діяльності з метою забезпечення конкурентоспроможності відповідних фахових послуг |
Навички управління інформацією |
Вміти використовувати отриману інформацію та результати її аналітичної обробки для набуття фахових знань і навичок з певних складових професійної діяльності |